Pešačka tura Kopaonik – Svetilište Metođe

Ako ste u dilemi šta obići na Kopaoniku definitivno naša preporuka je lokalitet Metođe. Ova pešačka staza na Kopaoniku je jedno od najpopularijih.

Apartman Nina – smeštaj KOD GONDOLE, idealno za skijaše

POVOLJNO, apartman sa kaminom, 4 zvezdice, spavaća soba, 6 osobe, ski ormarić, parking...Apartman Nina Brzece - smestaj kod gondole, povoljno

Narodno svetilište Kopaonika, čudotvorni izvor-sakriven u vrletima Brzećke reke. Prirodni rezervat, zajednica smrčevih, bukovih šuma i drugih retkih biljnih vrsta.

Pravac kretanja

Pravac kretanja počinje u centaru naselja konaci Sunčani vrhovi. Krećemo se ka početnoj stanici žičare Karaman Greben (četvorosedežnica), iza hotela Grand. Smučarskom stazom idemo uzbrdo do izlaznih stanica ski-liftova M. Karamana (Rtanj), Kneževih bara i Gvozdca. Produžiti do vrha Velikog Karamana (Vučak 1936mmn), gde je izlazna stanica ski-lifta Karamana (Jaram).

Na vrhu Velikog Karamana nalaze se monolitne granitne stene sa kojih se pružaju vidici na okolne planine. Rtanj na severu, Jastrebac i Staru planinu na istoku, a na zapadu vidici dosežu do udaljenih planina Prokletija. Takođe pogled se pruža i ka Šare, Bjelasice, Komova, Durmitora, kao i vrhova na Ravnom Kopaoniku.

Apartman Ema, Brzeće - Kopaonik, BLIZU GONDOLE

Za 4 osobe, kamin, ski ostava, besplatan parking, kompletno opremljeno...

Apartman Ema, Kopaonik - Brzeće, BLIZU GONDOLE Kopaonik-Brzeće

Dalje staza vodi nizbrdo pored ski-lifta Karaman (staza br. 10) do prevoja Jaram (1788mnm). Posle pređenih 200 metara asfaltnog puta u smeru Brzeća, dolazi se do odvajanja sa desne strane makadamskog puta kojim se produži pored česme. Prolazimo pored Žljeba (1720mnm) i dolazi se do rampe. Nastavlja se putem (markiranim) u pravcu jugozapada do Gvozdačkog potoka. Nizbrdo do mostića gde se ubrzo dolazi do gejzira hladne vode, čiji mlaz dostiže visinu oko 5 metara.

Produži se obeleženom stazom niz potok pored napuštenog (srednjevekovnog) rudarskog okna (iz koga teče pitka voda). Dolazi se do platoa sa stolovima i klupama. Zatim markirana staza vodi preko potoka izohipsom do svetilišta Metođe (na oko 1540mnm). Do njega se stiže (od platoa) za 20-25 minuta, kroz gustu četinarsko-bukovu šumu.

Vrsta staze: Staza srednje težine sa usponom

Trajanje pešačke ture: oko 6-7 sata hoda

Uspon: oko 853 metara nadmorske visine

Stepen težine: Duga tura srednje težine